Trött? -Ta ett piller!

Extremt dålig update, jag vet. Skyller som vanligt på allt plugg som jag har haft i veckan; föreläsningar varenda dag och varannan dag dubbla föreläsningar...Iiiihhh, och en av våra professorer kör på högläsningsmetoden med en stadig finlandsvenska, tummen upp för det! Men men slutet av stockholmarnas sportlovs vecka börjar närma sig mot sitt slut och det märks att stockholm har varit på lov. Högstadie- och gymnasie eleverna har invarderat stan under dagtid och det känns som om alla förskolor i stockholm har vallfärdat till Naturhistoriska rikssmuseet. Varje dag stöter man på en klass med småbarn på väg ut till- eller hem från Cosmonova; de är ju bara för söta! Minimänniskor med miniryggsäckar som traskar fram med ett vagt grepp om sin kompis minihand. Det är nästan så att man vill packa ner en sådan docka och ta med sig hem, haha.
Den gångna veckan har varit otroligt utmanande för hjärnan, jag har knappt sovit en blund med ro! Har tvingats ta till allergimedicinen som verkar som ett sömnmedel då en av bieffekterna är trötthet. Jag ska inte tjata och gnälla om hur mycket jag har att läsa ikapp och plugga till, sådant är inte kul att lyssna på, eller läsa för den delen; negativitet föder negativitet och ingen vinner på det i längden.
Trots mycket plugg så har jag ändå lyckats klämma in lite sociala aktiviteter; i tisdags satte jag mig på ett fik alldeles själv efter skolan och pluggade till en latte och en väldigt god kycklingröra-macka. Onsdagskvällen spenderades med Rebecca efter en fyra timmars självstudiepass i biblioteket, torsdagmorgon hade jag en frukostdejt med Sara och idag spenderade jag förmiddagen/eftermiddagen hemma hos Anika med lunch, glass och mängder av te. Nu ikväll hyrde jag Beginners och staplade upp med chips och godis med mina två systrar och hade en hederlig fredagsmys-kväll. Sådana kväller har jag ju inte ofta, så det var sjukt skönt att få avsluta the weekdays på det här sättet, det förebygger för en lyckad, lugn och mysig helg!
hunnit leka med photo booth har jag iallafall gjort hehe... ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0