fredagsdrama

Igårkväll låg jag hemma och kollade på Apollo 13 efter att ha spenderat hela eftermiddagen på café macchiato och pluggat. För alla som har sett Apollo 13 så kan man ju tycka att de är nog med drama för en kväll. Tre astronauter ska åka till månen, på turen dit går någonting i deras rymdskepp sönder och nu måste de göra allt för att kunna återvända till jorden; levandes. Vi ser en ung Tom Hanks, Bill Paxton och Kevin Bacon i huvudrollerna. Filmen är kanske något överdriven men den bygger på en sann historia och det är ju det som höjer dramanivån. Men inte med att filmen är dramatisk nog, på toppen av det så smäller vår brevlåda upp...
Ja, ni läste rätt. Vår brevlåda blev 'bombad' igårkväll strax efter elva tiden. Där ligger jag i soffan, lagom avslappnad och kollar på Apollo 13, rätt som det var så hördes en explosion. Min första instinkt sa att det var en skottlossning, eller att någon slängde någonting(smällare) in på vår tomt. När jag kikar ut genom fönstret så är det lite rökigt och vår brevlåda ligger lite fint sprängd på gatan. Jag går ut för att kolla på vad som hänt och mamma ringer polisen. Längre ner på vägen ser vi ett gäng killar, och mot oss kommer två unga män. De frågar vad som hänt och jag berättar lite kort om den sprängda brevlådan. De säger då att just det killgänget(som vi såg) sprang härifrån. Jag bestämmer mig för att ta upp jakten på de små idioterna och börjar gå efter det gänget. Självklart såg de mig komma gåendes mot de, så de börjar röra sig därifrån och när de är utom min synhåll springer de iväg och jag tappar bort dem. Men men, jag hade inte förväntat mig att ta fast dem. För vad skulle jag kunna göra mot ett gäng på sex-sju styckna killar??  Små idioter det är vad de är. När polisen kom(vilket var ganska snabbt inpå, det tog dem en kvart) så berättade de för oss att en annan familj också hade fått sin brevlåda sprängd i närheten av oss. Så det killgänget hade väl planerat en spränga-brevlådor-kväll i brist på bättre saker att göra.
Aldrig någonsin hade jag trott att sådant händer i fridfulla svenssonidyllet Fullersta. Jag får väl inte vara så fördomsfull antar jag, haha. För sex år sedan hade vi inbrott i huset, för tre år sedan 'våldgästades' vi av en ung man som sprungit iväg från ett hem och igårkväll sprängdes vår brevlåda. Alla tre gånger har polisen kommit, det är tre gånger för mycket kan jag tycka. Våra grannar har då aldrig behövt ringa polisen, och om de nu har de så har då polisen aldrig kommit hem till de. För att krydda hela berättelsen mer så har vi ju också haft ambulansen på besök ett antal gånger, tre för att vara exakt. Det kanske har någonting med att vi bor på husnummer 13, det vill säga om man vill vara lite vidskeplig! Haha.
Syrrans kompis bor mittemot oss på andra sidan om bilvägen uppmärksammades av smällen och fångade den här bilden när polisen körde in på vår gata, haha.

Det känns som om hela den här incidenten är som klippt ur ett avsnitt från Desperate houswives eller något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0