in här, ut där. hejkomåhjälpmig jag är i en helt annan sfär

AAAAAHHHHHH jag vill bara slänga böckerna genom fönstret just nu. -Det är såååå tråkigt med hjärnanatomi och statistik. Såååå t r å k i g t ! ! ! ! Jag har suttit sedan tolv idag och försökt få någonting pluggat, men det enda som gått in i är att vi har olika receptorer i näthinnan som svarar för olika sorts ljus, som sedan övergår i ganglion(vart fan ligger och vad är det för nåt?!) och bipolära celler...Eh ja, jag förstår precis vad det betyder...hehe. När jag äntligen gav mig själv lite paus så kollade jag på En shopaholics bekännelser, bara för att lätta upp hjärnan igen. Om ni bara visste hur skönt det var att kolla på en film där du inte behöver tänka särskilt ordentligt för att hänga med! Nu sitter jag här igen och försöker plugga, men eftersom jag skriver ett inlägg så kan ni ju gissa hur bra det hela går. Jag har kanske aldrig nämnt det innan, men jag pluggar faktiskt mycket bättre på kvällen än på dagen. Så förhoppningsvis kommer jag att lyckas bättre efter middagen ikväll. Går allting som planerat så kommer jag förmodligen att sitta uppe hela natten och plugga. Inte för att det gör något, jag har inte precis någon tid att passa imorgon. Jag hade egentligen tänkt att dansa, men det känns lite onödigt att gå på en fredag när jag redan missat hela veckan. Nu kan jag istället sova ut och gå upp vid lunchtid och börja plugga istället. Fram tills söndag ska jag hålla mig till fem timmars självstudier, och med start från måndag ska de timmarna gå upp till nio. För på fredag nästa vecka är det dags för min andra tenta, och jag måste bli godkänd på den. Och med godkänd menar jag att jag måste få minst C i betyg. Självklart vore det bästa A eller B, men C är det minsta jag måste få. Härom dagen fick jag veta resultatet för min första tenta, och jag fick stolt nog B på den! Förväntingarna och kraven är alltså höga nu. Jag måste minst få ett B i helhetsbetyget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0