The Iron lady

Snabb update om den gångna veckan; Tentan hölls i tisdags, och det gick relativt bra. Visserligen kan jag ha blandta ihop två/tre begrepp men ett C kan jag nog få. Sedan tentan så har jag varit helt slut i huvudet, kan ha att göra med faktumet att jag pressade ut så mycket som möjligt av hjärnans kapacitet inför tentan så nu la den bara av; fullt förståeligt om ni frågar mig! Istället för att plugga på inför nästa kurs och alla dess föreläsningar, så har jag spenderat varje kväll av den gångna veckan åt serie- och film tittandes. Att ge hjärnan lite andrum och något annat att bearbeta än kursliteratur; lite som lov. Fast med start från söndag(imorgon)ska jag sätta på mig glasögonen och läsa ikapp- och på för föreläsningarna. En av filmerna som jag såg var The Iron Lady med Meryl Streep i huvudrollen som Margaret Thatcher. Jag ska inte ge er en fullständig recension, utan är ni intresserade så kan ni klicka vidare på länken. Men jag måste då få vädra min åsikt och säga att Meryl Streep är helt fantatisk och förtjänar verkligen en Oscar för det. Hon har redan fått en Golden Globe, men jag hoppas verkligen att hon får en Oscar också. Visste ni att hon är den kvinna som har fått flest Oscars nomineringar i historien? 14 gånger har hon varit nominerad, och vunnit två. Jag ser alltså helst att hon vinner den här gången!
Säga vad man säga vill, men Meryl Streep är då en levande legend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0