Kollektivt

Sitter på tåget hem från en mysig kväll hemma hos min otroligt söta kompis Annelie. Hon fyllde år i början av veckan och har sedan dess varit bortrest, så ikväll passade vi på att fira henne lite smått med presenter, te och(såklart) ballerinakakor. Vad vore ett mysigt firande med min lilla ballerina till vän utan ballerinakakor?? Mycket prat om allt möjligt och så lite torra skämt oss emellan. Det ska absolut göras igen SNART.

Som jag sa så sitter jag på tåget och vagnen har en salig blandning av lukter. Snus, intorkad öl(alternativt sprit) och svett. Uppfatta mig inte fel nu. Jag åker kommunalt varje dag och har gjort det varje dag sedan jag var tio. Men aldrig luktar tågen så illa som på en söndag, aldrig. Fullt förståeligt såklart med tanke på att en fjärde del av Stockholms ungdomar(16-25) ägnar sig åt en och likadan syssla; super sig redligt full och trängs i klubben(tjejer i obekvämt höga klackar). Observera att jag inte dömer, för det händer att jag ägnar mig åt den sysslan också. Vad jag försöker säga är helt enkelt att jag förstår anledningen till den härliga blandningen av olika lukter när man åker kollektivt på söndagar!

För er alla som har sportlov får jag önska er en härlig och sportig vecka. Vårsolen ska ju krypa fram har jag hört!
För er andra som måste gå till jobbet eller plugget som veckan innan; håll ut vår ledighet kommer snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0