Rättvist

Ikväll ska jag på the Hunger Games med min syster. De va ett tag sedan vi bestämde oss för att gå och se den, men av någon anledning har det alltid kommit något emellan. Nu har jag reserverat biljetterna och bokat in de för kvällen och inget annat. Plugga kan jag göra imorgon efter dansen och innan jobbet. Och självklart om jag orkar göra de ikväll efter bion...

Det har varit en sådan Twilight-hype över the Hunger Games och efter ikväll kan jag själv göra en rättvis bedömning. Det är inte precis samma sak att höra om den eller läsa en recension. För bästa åsikt krävs direkt kontakt med filmen i fråga. Eller hur??

I vilket fall som helst så ser jag framemot kvällen. Det var ett bra tag sedan jag och systern min gjorde något ihop. (Det kan ju också bero på faktumet att hon legat hemma med ett stukat knä och hasar fram med kryckor; fortfarande...) Men men, mys ska det bli!

Bara för att jag nämnde mys så kom jag på att tänka på ordet 'nys' (är det ens ett ord??) iallafall, jag nyser väldigt ofta såhär års. Konstigt?? Nej nej inte alls, jag är ju bara en av ett XXX antal pollen allergiker i landet som alltid nyser och snuvar när vår säsongen kickar igång. Vi är vana, visst är vi??

Igårkväll kollade jag på filmen Hachiko, som jag grät! Blir helt rörd av den här filmen som dessutom bygger på en sann historia. De är nästan så att jag själv vill ha en Akita hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0